Operaţiunea „Dispeceratul” stârneşte controverse în rândul patronilor de taxi.

Primăriţa Capitalei, Gabriela Firea, vrea să înfiinţeze un dispecerat comun pentru taximetrie, gestionat de municipalitate. Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi din România (ADTI), a salutat demersurile iniţiate de Firea considerându-le de bun augur în actualul context și atrage atentia opiniei publice, a autorităţilor statului, Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi Primarului General că urmează a fi martorii unei grave manipulări puse la cale de COTAR.

Poziţia COTAR

Demersul iniţiat de Gabriela Firea echivalează practic, cu o formă de naţionalizare a afacerilor private care funcţionează legal. Cei peste 1200 de angajaţi ai celor 37 de dispecerate private ar deveni şomeri, iar transportul ilegal ar funcţiona în continuare, şi-a exprimat dezacordul, luni, în cadrul unui comunicat de presă, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).

Transportatorii susţin că demersul ar aduce prejudicii majore companiilor private de taxi. Chiar dacă Firea a ţinut să menţioneze că PMB nu va înfiinţa o firmă de taxi care să facă o concurenţă neloială sectorului privat, înfiinţarea unui dispecerat comun nu este, în opinia COTAR, oportună pentru taximetriştii din Bucureşti şi nici nu va rezolva problema pirateriei, aşa cum se pretinde – este doar o formă de naţionalizare a afacerilor noastre private, care va genera haos pe piaţa în care activăm şi va scoate în şomaj circa 1200 de angajaţi ai dispeceratelor.

„Cum să faci un dispecerat şi să mă obligi să mă duc acolo? Naţionalizează afacerile noastre. Din raportul de specialitate care ne-a fost prezentat nu reiese aşa ceva. Nu se poate face un dispecerat prin care să ne impui să fim acolo în mod obligatoriu. Nu înţelegem ce înseamnă „obligatoriu, dar nu exclusiv”, pentru că, odată înfiinţat acest dispecerat, noi vom fi nevoiţi să ne desfiinţăm dispeceratele şi să dăm afară oamenii. Pe de altă parte, dacă ne obligă să ne înscriem în dispeceratul comun, ne distruge afacerile.

Ne sună deja colegii din ţară, să ne întrebe ce se întâmplă, pentru că ora exactă se dă la Bucureşti, iar acum toţi se aşteaptă la o naţionalizare. E ca şi cum primăria ar da o hotărâre de consiliu prin care toţi cetăţenii să fie obligaţi să cumpere pâine numai de la distribuitorul PMB. Este concurenţă neloială şi se încalcă mai multe legi, printre care şi Legea taximetriei 38/2003. Credem că doamna Primar General Gabriela Firea a fost dezinformată de „cineva” care doreşte să ne ia nouă afacerile sau să ne distrugă, după 27 de ani”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Poziţia ADTI

Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi din România (ADTI) reprezentată de preşedintele său, Viorel Radu, a salutat demersurile iniţiate de Firea de a înfiinţa un dispecerat taxi sub egida PMB, potrivit unui comunicat de presă remis readacţiei.

„Pe fondul anchetelor desfăşurate de Consiliul Concurenţei prin care mai mulţi operatori dispeceri au fost sancţionaţi pentru constituire şi asociere într-un CARTEL având ca unic scop monopolizarea activităţii de transport în regim de taxi, considerăm binevenită iniţiativa Primarului General Gabriela Firea. Referitor la poziţia pe care o are Primăria Capitalei, prin intermediul Primarului General Gabriela Firea, cu privire la starea de fapt din taximetrie şi la necesitatea îndreptării situaţiei de netolerat în care se află aceasta, ţinem să precizăm că este pentru prima oară în istoria postdecembristă a României când din această înaltă funcţie se anunţă public că lucrurile nu mai pot continua în acest fel, grupurile de interese care dirijează taximetria bucureşteană, pun în pericol siguranţa cetăţenului”, se arată în comunicatul citat.

Asociaţia pentru Drepturile Taximetriştilor Independenţi susţine integral punctul de vedere exprimat de Primarul general Gabriela Firea:

Potrivit ADTI, Firea a dispus actualizarea în regim de urgenţă a regulamentului privind organizarea şi executarea serviciului public de transport local în regim de taxi de pe raza Municipiului Bucureşti: „Aşa cum am stabilit la întâlnirile anterioare, este imperios necesar să venim cât mai rapid cu soluţii concrete pentru ca transportul în regim de taxi să se desfăşoare la cele mai înalte standarde de calitate şi siguranţă, în Capitală”.

„Considerăm că organizaţiile patronale COTAR, care ameninţă că vor ieşi în stradă dacă acest proiect de hotărîre va fi votat, sunt responsabile de cartelizarea serviciilor de transport public local de persoane în regim de taxi organizate pe raza Municipiului Bucuresti, autori şi inventatori ai preţurilor făcute „la colţ de stradă”, a legilor făcute în restaurante şi „pe genunchi”, a închirierilor făcute „şmechereşte” cu autorizaţiile de transport şi de taxi, a certificatelor de grefă şi a cesionărilor ilegale de pe piaţa taximetriei.

Aceştia sunt promotorii sclaviei moderne, a monopolului şi a taximetristului fără contract de muncă, fără pensie şi CAS, ori cu contract de colaborare sau parţial de două/patru ore fără taxe plătite la stat. Într-o activitate în care Consiliul Concurenţei a anchetat şi sancţionat monopolul cu circa 2.000.000 de lei, unele dintre firme fiind cele mai mari companii de taxi existente în Bucureşti şi toate membre ale organizaţiilor patronale ce ameninţă oraşul cu acest miting, în activitatea cărora sclavia, evaziunea fiscală şi cartelul sunt la loc de cinste”, a transmis preşedintele ADTI.


Operaţiunea „Dispeceratul” stârneşte controverse în rândul …epochtimes-romania.com › news › operatiunea-dispeceratul-starneste-…

sursa:epochtimes

Lasă un răspuns